Ennen kuin aloitan höpinäni Keskiviikon Reumalääkäri käynnistä...laitan teille tähän ..tälläisen jutun...

Olen aina sanonut kaikille, että meillä on hyvä ystävä, joka ei ota eikä jätä eikä petä, että se on niin rakastunut meihin. Se kyllä aina nostaa sen hatun ja näyttää että on hän täällä olemassa.Kyse on siis Fibrosta!!

Ja kannattaapa muidenkin lukea tämä:

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2008/120208_d.htm

Juu mistähän aloittaisin...kävin siis fysioterapeutilla ja jo siellä minut haukuttiin ja mollattiin mutta myös kannustettiin ..liikkumaan (kävelen nyt sitten yötä päivää..kun kivut on pahimmillaan vai levätessä).

Porvoon Reumatoimistolle minulla oli aika 12,30 ja olin iloinen, pirtä ja hyväntuulinen kun sinne menin ..vaan kun tulin ulos sieltä olin huonommassa kunnossa kuin koskaan lääkärissä käydessäni.Minua tutki (sain jälkeempäin kuulla tästä) lääkäri joka on eläkkeellä oleva 70-vuotias ukko.Ollut arvostettu reumalääkäri Heinolassa..10vuotta sitten,mutta nyt on niin rahan ahne..p.....a että rahastaa haukkumalla potilaat!! Minut ensinnäkin haukuttiin lyttyyn..kaikesta!! Jos "hyvää" pitää miettiä sen lääkäri totesi että reumaa ei ole vaan Erittäin Ärhäkkä Fibromyalgia!! Mutta "hyvää" hän ei saanutkaan aikaiseksi.Niin kovakouraista tutkimusta minulle ei ole kukaan lääkäri ikinä tehnyt missään!!

Tuo ÄIJÄ hakkasi selkärankaani niin että huusin tuskasta !! Ja puristeli läskini ja ihmetteli miten olen LIHOTTANUT itseni muodottomaksi läskiksi!! Ja jos saisin laihdutettua kuulema kaikki vaivat paranisi siinä samassa.Olin niin järkyttynyt että minä joka olen normaalisti hyvin sanavalmis ihminen melkein itkin lääkärissä...ja ukko nautti ihan selvästi tilastani!! big SuperSmileys (237)

Kun en saanut suutani auki niin en voinut todeta hänelle "On se kummallista että tyttärelläni joka on laiha kuin viulunkieli ja ei polta kessua on sama sairaus..varmaan hänelläkin on sitten piilo läskiä..tms" Tupakoinnistahan tuo vanha käpy sian persereikä -suomeksi sanottuna...jaksoi paasata...siis 20minuuttia ajasta kului siihen kuinka äijä väitti että jo lapsena alkanut siitePöly allergiakin paranee kun jätät tupakan!! big SuperSmileys (176)En kyllä ole lapsena kessutellut ja silti mulla siitepölyallergia on!! Jos olin keskiviikkona kipeä, ja väsynyt..eilinen päovä oli yhtä helvettiä!! Olin niin kipeä että itkin kivusta..big SuperSmileys (177)johan huolestui ukkokin...ja vaikka olisin vetänyt 10kpl panadolia (niin kuin reumalääkäri käski otaa panadolia SE PITÄÄ AUTTAA!!) ja kävellyt 24/7 niin kivut ranteissa oli hirveät...käsillä kävelyä en vieläkään osaa..helpottaisikohan se ranne kipuihin?? Onko jollain kokemusta??

Onneksi eilen sain puhelimeen ihmisen joka osasi minua auttaa ja vihdoinkin 8vuoden sairastelun jälkeen sain puhua ihmisen kanssa joka itse sairastaa fibroa ja hän antoi hyviä neuvoja minulle!! Katsotaan miten minun käy kun menen ensi torstaina fysiatrille.Jos jollain on kokemusta kertokaa kokemuksistanne vaikka ihan sähköpostilla...

Mikä on fysiatri?

Fysiatri tai fysiatrian erikoislääkäri on fysikaalisen lääketieteen ja kuntoutuksen erikoislääkäri.

Katotaan nyt leimataanko minut tuollakin hulluksi, pahoinpidelläänkö toiminta kyvyttömäksi..ja haukutaanko läskiksi ja ihmiseksi joka liioittelee kipujaan!! Eilen olin valmis kävelemään hirteen jotta kivut loppuisivat!! Ja ne ihmiset jotka minut tuntee tietää että minä en valita turhasta!!

Yritän päivittää valokuvilla sivujani ensi viikolla jos vaan ehdin..tosin eipä päivittämistä paljoa ole..vain toveri kuun posti ja muutama vaihto posti!!

Kiitos kaikille ihanista lahjoista, korteista ja erityis kiitos Helille, Rouva Lypsylle, Maaritille, Koivunlehdelle ja ....kaikille muillekin lähetyksistä..+Katille kiitos!! Nyt en vaan jaksa ..enempää naputtaa...näppäimiä enkä leukujanikaan!!